Saimaata myydään maailmalle turistikohteena, jota voi verrata Provenceen tai Toscanaan — "Välillä on haastavaa tajuta, mikä muista kulttuureista tuleville on elämys"
Lappi on ollut pitkään Suomen kansainvälisen matkailumarkkinoinnin kärki, mutta myös Järvi-Suomea viedään maailmalle. Turisteja kiehtovat luonto ja paikallinen elämäntapa. Nyt niitä tuotteistetaan niin, että ympäri maailmaa tänne tulevat turistit voivat nauttia meille arkisista asioista.
Aurinko paistaa Etelä-Savon matkailun helmen Tertin kartanon pihalla. Paikalle ovat saapuneet Visit Saimaan matkailujohtajaMaisa Häkkinen, tuotekehittelypäällikkö Titta Kyllönen, kansainvälisistä asiakkaista vastaava Marko Riabkov ja markkinointipäällikko Minna Gurney kertomaan, miten Järvi-Suomea markkinoidaan ulkomaille turistikohteeksi.