Klarna: Nahkatakkien myynti kolminkertaistui pääministeri Marinin Tukholman vierailun jälkeen

Pääministeri Sanna Marinin (sd.) asuvalinta taannoisella Ruotsin-vierailulla on aiheuttanut suomalaisissa nahkatakkien ostoryntäyksen, selviää maksunvälitysyhtiö Klarnan tekemästä tutkimuksesta.

Tavatessaan Tukholmassa kollegansa Magdalena Anderssonin Marin pukeutui mustaan biker-malliseen nahkatakkiin.

Klarnan ostodataan perustuvan tutkimuksen mukaan asuvalinta vaikutti välittömästi nahkatakkien myyntiin Suomessa. Nahkatakkien myynti nousi 179 prosenttia ja biker-takkien myynti 98 prosenttia Marinin Tukholman-vierailun jälkeisellä viikolla verrattuna sitä edeltävään kuukauteen.

– Ostodatamme osoittaa, että pääministeri Marinin vaikutusvalta yltää myös politiikan ulkopuolelle. Tämän kevään suosituimmaksi takiksi saattaakin siis hyvinkin nousta biker-mallinen nahkatakki, sanoo tiedotteessa Klarnan Suomen markkinointijohtaja Jannica Nyman.

Marin vieraili Tukholmassa 13. huhtikuuta. Marinin ja Ruotsin pääministeri Anderssonin keskusteluiden pääaiheena oli Suomessa ja Ruotsissa käytävä turvallisuuspoliittinen keskustelu.

Nahkatakissa edustettu niin työmatkoilla kuin leikkipuistossa

Tukholman-vierailu ei ollut ainoa kerta, kun Suomen pääministerin on nähty käyttävän kansan suosioon noussutta takkia. Sunnuntaina Marin jakoi kuvapalvelu Instagramissa tarinatoiminnolla videon, jossa hän tekee samainen nahkatakki päällä leuanvetoja lasten leikkipuistossa.

Marinin asuvalinnat ovat ennenkin nousseet otsikoihin. Aiemmin on uutisoitu muun muassa mustasta jakusta, joka nähtiin Marinin päällä ilman aluspaitaa muotilehti Trendin kannessa.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut

Ruokapaikka