Nordean verkko- ja mobiilipankkiin kirjautumisessa oli häiriöitä perjantai-iltana. Pankki kertoi häiriöistä Twitter-tilillään alkuillasta.
Kello 21:n jälkeen Nordea ilmoitti, että palveluissa esiintynyt häiriö oli saatu korjattua. Pankin palvelut olivat siinä vaiheessa palanneet normaalisti asiakkaiden käytettäviksi.
Nordean palveluihin kohdistui helmi-maaliskuun vaihteessa ulkopuolista häirintää. Palvelunestohyökkäys aiheutti ongelmia kirjautumisessa mobiili- ja verkkopankkiin, mutta asiakkaiden tiedot tai rahat eivät vaarantuneet.
Palvelunestohyökkäyksessä verkkopalveluun kohdistetaan niin paljon verkkoliikennettä, että se estää palvelun normaalin käytön.
Finanssivalvonta (Fiva) kertoi viime viikolla, että helmi-maaliskuun vaihteessa muutamiin suomalaisiin pankkeihin kohdistui palvelunestohyökkäyksiä, jotka aiheuttivat katkoja ja hidastumista verkko- ja mobiilipankeissa. Hyökkäysten tekijöistä ei ole tietoa.