Alma Median oikaistu liikevoitto kohosi loka-joulukuussa 15,5 miljoonaan euroon vuoden takaisesta 11,1 miljoonasta eurosta. Liikevaihto nousi 26 prosenttia 78 miljoonaan euroon.
Yhtiön mukaan liikevaihtoa ja kannattavuutta kasvatti erityisesti rekrytointipalveluiden vahvan kysynnän jatkuminen.
– Vilkkaan rekrytointimarkkinan taustalla arvioidaan olevan vielä patoutunutta kysynnän realisoitumista, mutta myös kiihtyvää kilpailua työvoimasta, mikä on nostanut myös palkkatasoja, kertoo toimitusjohtaja Kai Telanne tiedotteessa.
Koko vuoden 2021 oikaistu liikevoitto paisui yli 61 miljoonaan euroon toissa vuoden runsaasta 45 miljoonasta eurosta. Vuoden liikevaihto kohosi viidenneksellä noin 275 miljoonaan euroon.
Alma Media odottaa tämän vuoden liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton kasvavan viime vuoden tasosta.
– Vaihtelevasta epidemiatilanteesta huolimatta katsomme luottavaisina jo koronaepidemian jälkeiseen aikaan, Telanne sanoo.
Iltalehti ylsi ennätykselliseen mainosmyyntiin
Telanne kertoo, että sekä media- että palveluliiketoiminnat kehittyivät strategian ja odotusten mukaisesti.
Hänen mukaansa yhtiö saavutti uuden rajapyykin digitaalisessa liiketoiminnassa, kun Talent-segmentin liikevaihdosta digitaalisen liiketoiminnan osuus nousi yli 50 prosenttiin.
Medialiiketoiminnassa digitaalinen mainonta kasvoi voimakkaasti Iltalehden yltäessä ennätykselliseen mainosmyyntiin.
Alma Median hallitus esittää osingoksi 0,35 euroa osakkeelta, mikä on viisi senttiä enemmän kuin viime vuonna.