Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Lemmikkieläinketju Musti Group kasvatti viime vuoden lopulla sekä tulostaan että liikevaihtoaan reippaasti

Lemmikkieläinketju Musti Group kasvatti viime vuoden lopulla sekä tulostaan että liikevaihtoaan reippaasti.

Oikaistu liikevoitto oli loka-joulukuussa 13,3 miljoonaa euroa, ja se kasvoi yli 25 prosenttia edellisen vuoden viimeiseen neljännekseen verrattuna.

Liikevaihto kasvoi yli 20 prosenttia ja oli nyt reilu sata miljoonaa euroa.

Toimitusjohtaja David Rönnbergin mukaan tilikauden ensimmäinen neljännes osoitti konseptin vahvuuden vaikeassa liiketoimintaympäristössä, jota leimasivat maailmanlaajuiset toimitusketjujen haasteet sekä koronaviruksen uusi, nopeasti leviävä variantti. Hänen mukaansa yhtiö pystyi välttymään vaikutuksilta Mustille erittäin tärkeän joulusesongin aikana mukauttamalla toimintaansa.

– Ensimmäisen neljänneksen aikana käynnissä oli kokonaisvaltainen Eskilstunan keskusvaraston ja laajemmin koko toimitusketjun kattava tehostamishanke ja toteutettujen toimien tulokset alkavat näkyä, Rönnberg sanoo osavuosikatsauksessa.

Yhtiön tavoite on kasvattaa omien myymälöiden kokonaismäärää 30–35 myymälällä tilikauden aikana.

Musti Group on asettanut tavoitteekseen kasvattaa liikevaihto vähintään 500 miljoonaan euroon tilikauteen 2024 mennessä.