Zalando tarjoaa verkkoalustaansa suomalaisille kivijalkamyymälöille

Zalando kertoi keskiviikkona myös heinä-syyskuun tuloksestaan. Liikevaihto nousi yli 20 prosenttia 1,8 miljardiin euroon. Emmi Korhonen / LEHTIKUVA

STT

Verkkokauppajätti Zalando kertoo tarjoavansa verkkoalustaansa suomalaisille muodin kivijalkamyymälöille. Kaupat voivat näin myydä tuotteitaan verkon kautta yli 35 miljoonalle aktiiviselle Zalandon asiakkaalle.

Zalandon mukaan koronan vaikutukset ovat olleet vakavat muotialan kivijalkakaupoille, joita yhtiö haluaa nyt tukea.

– Laajemmat ja paikalliset tuotevalikoimat lähetetään suomalaisilta jälleenmyyjiltä suoraan asiakkaille Suomessa sekä ympäri Eurooppaa, sanoo Zalando Suomen maajohtaja Virpi Väkeväinen tiedotteessa.

Zalando kertoi keskiviikkona myös heinä-syyskuun tuloksestaan. Liikevaihto nousi yli 20 prosenttia 1,8 miljardiin euroon. Oikaistu liikevoitto oli 118 miljonaa euroa.

Yhtiön mukaan kannattava kasvu oli poikkeuksellista. Voimakkaan kasvun taustalla on erityisesti kiihtynyt kuluttajakysyntä verkossa koronaviruspandemian aikana.

Kommentoi

Palvelut

Ruokapaikka