Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Nordea avasi senioreille oman puhelinlinjan – Koekäytössä ollut palvelu sai hyvää palautetta

Nordean Joensuun toimipaikanjohtaja Jani Koivusen mukaan digitaalisten palveluiden käyttöön tarvitaan joskus vähän rohkaisua ja tukea.

Nordean asiakaspalvelussa on viime kesästä lähtien testattu senioreille tarkoitettua omaa puhelinpalvelulinjaa. Palvelu on saanut niin hyvän vastaanoton, että se on päätetty vakiinnuttaa pysyväksi toimintamalliksi, kertoo Nordea tiedotteessaan.

Nordean Joensuun toimipaikanjohtaja Jani Koivunen kertoo, että ajatus senioreiden omasta puhelinlinjasta syntyi halusta tarjota senioriasiakkaille juuri heidän tarpeitaan vastaava asiointikanava.

– Linjalla käsitellään monenlaisia arkisia pankkiasioita, kuten vaikkapa laskujen maksamista tai tilisiirtoja.

Seniorilinjalla asioiminen on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi, esimerkiksi tunnistautumisessa ja erityisesti siinä apuna olemisessa. Nordeassa puhelimeen vastaa aina neuvoja, joka on tietoinen senioriasiakkaiden erityistarpeista ja osaa tarjota heille sopivaa opastusta.

Seniorilinjalle asiakas voi soittaa maanantaista perjantaihin kello 8–20 välisenä aikana ja valitsemalla numeronäppäimellä nolla.

Jani Koivunen sanoo, että yhteiskunnan digitalisoitumisessa pankit ovat suuressa roolissa auttamassa senioreita muutoksessa, joka koskee monia muitakin palveluita.

– Digitaaliset palvelut on lähtökohtaisesti tehty helppokäyttöisiksi kaikille asiakasryhmille, mutta joskus niiden käyttöön tarvitsee hieman rohkaisua ja tukea.

Nordeassa neuvontaa on tarjottu muun muassa digiopastuksien ja webinaarien avulla sekä nyt myös kotiin tilattavan oppaan avulla. Koivusen mukaan oppaita on jaettu kesästä alkaen tähän mennessä jo kymmeniä tuhansia kappaletta.

Lisätietoja: www.nordea.fi/opas ja www.nordea.fi/seniori