Helppo arki ja paikallinen hyvinvointi kannustavat keskittämään – ”Maatilayrittäjien sekä tuottajien tukeminen on sydäntäni lähellä”, sanoo juvalainen Johanna Kettunen

Asiakasomistajuus ja ostojen keskittäminen Osuuskauppa Suur-Savoon tarkoittaa edullisen ruokakorin lisäksi enemmän veroeuroja ja investointeja oman maakunnan parhaaksi. Siis vastuunkantoa yksilöstä yhteisöön.

Mainos | Juvalainen Kettusen perhe keskittää ruokaostoksensa sekä muut hankintansa pääsääntöisesti Osuuskauppa Suur-Savon toimipaikkoihin. Polttoaineet tankataan ABC-asemilla ja ruokaravintolat valikoituvat useimmiten Osuuskaupan sisältä.

– Sen lisäksi, että Osuuskauppa Suur-Savon toimipaikat ja palvelut ovat tuttuja, Bonukset tietenkin houkuttelevat, sanoo perheenäiti Johanna Kettunen.

Helppoutta, hyötyä ja säästöä arkeen keskittämällä

Ostosten keskittäminen on helppoa, sillä rahana maksettavien Bonuksen ja maksutapaedun lisäksi asiakasomistajat saavat S-Etukortilla hintaetuja muun muassa ABC-asemilla, kahviloissa, ravintoloissa, hotelleissa, tavarataloissa ja autohuolloissa.

Vuositasolla hintaedut tuovat suoraa säästöä asiakasomistajilleen ja kertyneet Bonukset maksetaan joka kuukausi asiakasomistajien S-tileille. Osuuskaupassa ei maksimoida voittoa, vaan tuotot palautetaan asiakasomistajille ja Etelä-Savon alueen hyödyksi takaamaan helppo arki kaikille.

Varaa valita kotimaisista tuotteista

Ruokaostoksia tehdessään Johanna arvostaa sitä, että ruokakaupoista löytyy laaja kotimaisten tuotteiden valikoima.

– Ruokaostoksia tehdessäni voin valita kotimaisista tuotteista sen edullisemman tai hiukan kalliimman version. Minulle on henkilökohtaisesti tärkeää, että perheemme tukee kotimaisia tuottajia. Olen maalta kotoisin ja maatilayrittäjien sekä tuottajien tukeminen on sydäntäni lähellä, kertoo Johanna.

Vihreän kortin omistajille ostoskori on tutkitusti edullinen, sillä viime maaliskuussa Kauppalehden tekemässä kahdeksan kauppaketjun vertailussa samojen brändituotteiden halvin ostoskori löytyi yksittäisestä Prismasta.

Monipuolinen ja informatiivinen S-mobiili

Johanna käyttää S-mobiilisovellusta, josta näkee pidemmän ja lyhyemmän aikavälin ostokset eriteltyinä. Ostokäyttäytymisen seuranta kannustaa tekemään fiksumpia ja parempia valintoja.

– Kun katson esimerkiksi vuoden kokonaisostoja, 83 prosenttia niistä on ruokaostoksia. Meillä on kolme lasta ja kaksi koiraa, ja S-mobiilissa näkyy eriteltyinä eri tuoteryhmät, muun muassa lemmikit, lelut, koti, pukeutuminen, viihde sekä ravintolat, ja miten paljon ostoksia näiden tuoteryhmien sisällä on tehty. Ruokaostoksille on myös oma ravintolaskuri, ja lisäksi voin nähdä ostostemme hiilijalanjäljen. Todella kätevää ja informatiivista, perheenäiti iloitsee.

S-mobiili kertoo Kettuselle myös sen, että perheen ruokaostoksista tällä hetkellä 69 prosenttia on kotimaista tuotantoa. S-mobiilin käytön myötä perheen pienet kauppareissut ovat vähentyneet ja säästöä tulee, kun tekee useamman päivän ruokaostokset kerrallaan.

Vastuullisuus ympäristöstä, asiakkaista ja henkilökunnasta

Osuuskauppa Suur-Savo haluaa olla vahvasti mukana tekemässä ja tukemassa hyviä asioita. Vastuullisuus on luonteva osa Suur-Savon toimintaa ja tekoja, jotka tuottavat hyötyä koko ympäröivälle yhteisölle. Alueensa suurimpana yksityisenä työnantajana Osuuskauppa Suur-Savon investoinneilla ja työllistämisvaikutuksella on iso merkitys.

– Haluamme kantaa vastuun henkilöstöstämme, asiakasomistajistamme, ympäristöstämme sekä koko Etelä-Savosta. Vastuullisuus on meidän kaikkien yhteinen asia. Lisäksi haluamme taata asiakasomistajillemme pysyvästi edullisimman ruokakorin, kertoo toimitusjohtaja Ari Miettinen.

Osuuskauppa Suur-Savo edistää kaikessa toiminnassaan kiertotaloutta, kannustaa asiakkaitaan vastuullisiin valintoihin ja huomioi päätöksissään luonnon sekä ilmaston.

Kunnianhimoinen tavoite on asetettu vuoteen 2025, johon mennessä osuuskaupan toiminnan halutaan olevan hiilinegatiivista.

– Tehtävämme on tuottaa etuja ja palveluita sekä hyvinvointia asiakkaillemme. Hyvinvointi on muutakin kuin taloudellinen hyvinvointi. Se on myös sosiaalista hyvinvointia ja ympäristö, jossa elämme. Yhdessä asiakasomistajiemme kanssa teemme Etelä-Savosta paremman paikan elää, sanoo Miettinen.

Pieniä ja suuria tekoja

- Osuuskauppa Suur-Savo maksoi vuoden 2021 bonusostoista asiakasomistajille ylijäämänpalautusta 3,35 miljoonaa euroa.

- Yhteistyö paikallisten tuottajien ja toimijoiden kanssa on aktiivista ja jatkuvaa.

- Alueensa suurin työnantaja palkittiin Suomen innostavimpana työpaikkana 2021 suurten organisaatioiden sarjassa.

- Ruokahävikin ja ilmastopäästöjen vähentämiseksi tehdään jatkuvasti työtä.

- Vastuullisena eteläsavolaisena toimijana Osuuskauppa Suur-Savo tukee eri muodoissa toimialueensa kulttuuria ja urheilua, yhdistys- sekä seuratoimintaa. Etelä-Savon lasten ja nuorten liikunta- ja urheiluseuroja tuetaan Kannustajat-ohjelman kautta vuosittain 40 000 eurolla.

- Seura- ja yhdistystukien lisäksi alueen sosiaalista hyvinvointia pyritään lisäämään tapahtumilla, kuten lapsille liikunnan riemua tarjoavilla Apsin ja Onnin Olympialaisilla.

Osuuskauppa Suur-Savo

Facebook

Instagram

Lue lisää