Torstai, 29. syyskuu 2016
Mikko, Mika Mikaela

Rantasalmen Osuuspankki vähentää väkeä

23.03.201607:01
6
  • Rantasalmen Osuuspankin yt-neuvottelut johtavat viiden henkilön työtehtävien päättymiseen. Kuva: Timo Seppäläinen

Rantasalmen Osuuspankin yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelujen tuloksena viiden henkilön työtehtävät päättyvät muun muassa uudelleenjärjestelyn ja tukitehtävien ulkoistamisen vuoksi. Lisäksi selvittely- ja taustatehtäviä keskitetään OP-ryhmän hoidettavaksi. Käytännössä henkilöstö vähenee 25 prosentilla nykyisestä.

Neljän henkilön tehtävät päättyvät irtisanoutumiseen ja yhden henkilön irtisanomiseen. Neuvottelujen piirissä oli koko pankin henkilökunta.
Siivous- ja kiinteistönhoitotehtävien hoitamisesta vastaavat jatkossa paikkakunnalla toimivat yritykset. Lakipalvelut muuttuvat notariaattipalveluiksi, ja niitä hoitaa jatkossa notariaattisihteeri.
Yksi viidestä Osuuspankin palveluksesta lähtevistä, pankkilakimies, siirtyy toisen työnantajan palvelukseen.

Tehtävien uudelleenjärjestelyn seurauksena tehtävänkuvat kattavat aikaisempaa laajemman tehtäväkokonaisuuden.
— Kaikkien jäljelle jäävien 15 henkilön toimenkuvat laajenevat, kertoo Rantasalmen Osuuspankin toimitusjohtaja Martti Pulkkinen.

Osuuspankin yt-neuvotteluissa ei Pulkkisen mukaan ollut säästötavoitetta, vaan toimenpiteet johtuivat puhtaasti tuotannollisista syistä.
Pulkkisen mukaan toimenpiteiden taustalla ovat toimintaympäristössä ja asiakaskäyttäytymisessä tapahtuneet muutokset ja erityisesti digitaalisten palvelujen kehittyminen.

Lue myös: 

Kommentit

Lähettänyt käyttäjä Muutos (kirjautumaton)
Näin se vaan maailma muuttuu. Asioinnin siirryttyä verkkoon, käsiä ei tiskillä tarvitse entiseen malliin. Koneet hoitavat rahaliikenteen. Ja toivottavasti toiminnan tehostettua, saadaan omalla kylällä säilymään pankkipalvelut maailman tappiin, ja mikä myös tärkeää, saisimme pidettyä päätöksenteot omissa käsissämme.

Lähettänyt käyttäjä Pian entinen as... (kirjautumaton)
Pankin asiakkaana ihmettelen sitä, miten on mahdollista, että vuosia pankissa työtä tehneitä pistetään pois, kun samaan aikaan pankin tiskissä asiakaspalvelua hoitavat uudet henkilöt. Mitenkään väheksymättä siivous- ja kiinteistöalan yrittäjiä ja heidän työtään olen kuitenkin sitä mieltä, että ns. oma siivooja-talonmies hoitaa työn paremmin, koska hän sitoutuu työhönsä ja tietää tehtävänsä. Yrityksestä tulee joku heittämään ns. "parin tunnin keikan" ja yleensä laskutetaan joka minuutista, että tuskin tulee edullisemmaksi! Pankki- ja lakipalvelut huonontunevat ulkoistamisessa.

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Rantasalmelle aikamerkkikin tulee kirjekuoressa ja niin myös uudistukset. Auvisen aikaan hemmoteltiin varttuneempaa väkeä laskunmaksulla marmoritiskiltä ja näin totutettiin porukat palveluun, josta ei näennäisesti veloitettu mitään. Lainan koroissa sitten pankki rokotti palvelukulut takaisin. Jo silloin olisi kannattanut kannustaa asiakkaat oman verkkopankin käyttäjiksi, niin olisi nyt vältytty isommalta rytinältä.

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Juuri näin, kuten kommentoija 13,54 asian ilmaisee. Ajattelevat ihmiset tämän oivaltaa. Ei ole Rantsun raitti enää entisensä, menneestä ei saada enää kiinni, vaikka miten haluttaisiin. Valitettavasti juna meni jo, muutamat jäivät asemalle. Tosin Kiskot on, vielä!

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Missä Rantasalmen raitilla on muka kiskot, ja miten se tähän edes liittyy? Ja tuskinpa se laskun maksu tiskilläkään vain varttuneille oli, liekö tiskikään ihan marmoria. Ainakin Vesan aikana palvelu pelasi, tämän hetken tilanteesta en tiedä sanoa.

Lisää uusi kommentti

Luetuimmat

Tuoreimmat uutiset

28.09. 10:54

Lue päivän lehti

Tee tilaus tästä

Missä ja mitä syödään tänään? Tarkista lounaspaikat ja päivän tarjonta kätevästi ja nopeasti lounaspaikka.ita-savo.fi