Tiistai, 31. toukokuu 2016
Helka, Helga

Kuntamarkkinoinnin piiri pyörii Mikkelissä tänä keväänä

10.03.201620:21
3
  • Mikkeli . pienoismalli kauopungintalolla .

    Solmu-projekti houkuttelee pääkaupunkiseudulle muuttaneita takaisin Mikkelin seudulle. Kasvusopimus tarjoaa uudelle tai Mikkeliin toimintansa siirtävälle yritykselle kannustimen, jota maksetaan yrityksen tuottaman liikevoiton perusteella. Kuva: Vesa Vuorela

Mikkeli sai viime vuonna valtakunnallista näkyvyyttä, mainetta ja kunniaa, kun Miset Oy:n uuden yrittäjän kasvusopimus ja Solmu-projekti pokkasivat kultaa kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuissa.
Tänä vuonna kuntamarkkinoinnin kaksipäiväinen Piiri-tapahtuma on Mikkelissä 18.– 19. toukokuuta.

Tapahtuma on tarkoitettu kunta-alan viestintä- ja markkinointiosaajille, kuntapäättäjille sekä kuntamarkkinointia toteuttaville mainos- ja viestintätoimistoille. Mikkeliin odotetaan noin sataa kunta-alan asiantuntijaa eri puolilta Suomea.

Tapahtumassa on SM-kilpailun tulosten julkistamisen lisäksi muun muassa asiantuntijaluentoja ja case-esimerkkejä eri puolilta Suomea.

Mikkelistä asiantuntijaluennon pitää kaupunginjohtaja Timo Halonen väitöskirjansa aiheesta, maineen merkityksestä alueen menestykselle.

Lisäksi tapahtumassa esitellään muun muassa Mikkelin digitaalista kaupunkiseikkailua, Saimaan Charmantit -kokonaisuutta ja vuoden 2015 retkikohteeksi yleisöäänestyksellä valittua Mäntyharju-Repovesi-reitistöä.

Kommentit

Lähettänyt käyttäjä taxman (kirjautumaton)
Suomalaiset markkinoivat suomalaisille, nämä kuitenkin lentävät turistirysiin turkkiin kun rahat ei kotimaassa lomailuun riitä. Euroopassa on juuri opittu että Finland is a country. Lopulta ruotsalaiset vie työpaikat.

Lähettänyt käyttäjä Kommentti (kirjautumaton)
Hyvä otsikko. Kunta-ala palkinnut kunta-alan markkinoijat ja viestijät. Kuitenkin jos Mikkeli haluaisi viestinnällään luoda mielikuvaa houkuttelevasta kaupungista myös ilman tukisysteemejä ym. pärjääville yksityishenkilöille ja yrityksille eli nettoveronmaksajille sen kannattaisi markkinoinnissaan ja viestinnässään antaa enemmän tilaa kaupungissa oleville yksityisille palveluille ja kuntajuttujen ulkopuolisille asioille. Nythän elvistelevät pääasiassa itseään verovaroin työllistävillä' kunnallisilla palveluilla ja hankkeilla, jotka ovat juuri niitä mitä itselliset ihmiset ja yrittäjät kavahtavat ja karttavat. Nämä asiat, joilla Mikkeli itseään markkinoi eivät ole vähääkään mielenkiintoisia ja vetovoimaisia vaan antavat kuvan kuilun reunalla vaappuvasta kaupungista, jossa on paljon erikoistoimenpiteitä kaupungin elävänä pitämiseksi. Selvähän se että kunnalliset palkitsijat palkitsevat tuollaisen mutta se ei ihan oikeasti ole ihmisten mielissä vetovoimaisen kaupungin merkki.

Lisää uusi kommentti

Luetuimmat

Tuoreimmat uutiset

Missä ja mitä syödään tänään? Tarkista lounaspaikat ja päivän tarjonta kätevästi ja nopeasti lounaspaikka.ita-savo.fi