Sunnuntai, 26. kesäkuu 2016
Jorma, Jarmo, Jarkko

Itävaltalainen matkailuasiantuntija: Matkailijat hoitavat markkinoinnin yritysten puolesta

03.02.201615:50
4
  • Rantasalmella Hotel & Spa Resort Järvisydämessä on parhaillaan käynnissä kaksipäiväinen matkailufoorumi. Tapahtuman järjestävät Savonlinnan Yrityspalvelut Oy ja mikkeliläinen Miksei Oy. Kuva: Timo Seppäläinen

Rantasalmella Hotel & Spa Resort Järvisydämessä käynnistyi tänään keskiviikkona kaksipäiväinen Lakeland – Saimaa -matkailufoorumi, jossa on paikalla muun muassa matkailualan yrittäjiä, vaikuttajia ja asiantuntijoita. Paikalla on myös maakuntajohtajia ja elinkeinoelämän johtoa Etelä-Savosta, Etelä-Karjalasta, Pohjois-Savosta ja Pohjois-Karjalasta.

Tapahtuman kansainvälinen pääpuhuja, itävaltalainen matkailuasiantuntija Martin Schobert painotti omassa puheenvuorossaan kokemusten ja elämysten merkitystä kansainvälisessä markkinoinnissa. Hänen mukaansa matkailijat hoitavat markkinoinnin yritysten puolesta jakamalla hyviä kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa. Ihmisiä kiinnostavat elämykset, kokemukset ja paikallinen arki.

– Matkailijat eivät halua vain olla paikallaan yhdessä kohteessa, vaan he haluavat liikkua ja kokeilla erilaisia aktiviteetteja. Yrittäjän pitää miettiä, mitä matkailijat voisivat tehdä, minne he voisivat mennä ja mitkä olisivat parhaat reitit sinne. Matkailijat haluavat nähdä, miten paikalliset ihmiset oikeasti elävät ja millaista paikallisten arki on.

Foorumin tarkoituksena on keskustella Järvi-Suomen alueen yhteistyömahdollisuuksista kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa. Tapahtuman järjestävät Savonlinnan Yrityspalvelut Oy ja Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy. Foorumi jatkuu huomenna torstaina.

Kommentit

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
"Itävaltalainen matkailuasiantuntija: Matkailijat hoitavat markkinoinnin yritysten puolesta" ____ Näin se menee. On turhaa riehua markkinoinnissa, jos tuote ei ole kunnossa. Vaikka olisi millainen markkinameininki, pettynyt matkailija ei tule uudestaan. Eikä kukaan muukaan matkailijan kotiseudulta. Laittakaa ensin alueenne ja toimintanne kuntoon. Käykää vaikka vakoilemassa yhden kesäkauden toimeliaisuuksia niillä alueilla, mistä haluatte niitä rahasampoja houkutella. Sitten tiedätte, ettekä luulostele.

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Joku sanoo, että esitelmöitsijä tulee pitkästä matkaa. Hypätkääpä lentokoneeseen ja laskeutukaa vaikkapa Klangenfurtin kentälle. Kyselkään miten Itävaltalaisen maakunnan Kärntenin maakunnan matkailua hoidetaan. Tutustukaa myös verkossa. Katsokaa millaisia tapahtumia on vaikkapa Villach -nimisessä kaupungissa yhden vuoden aikana ja mikä on turistien määrä. Me täällä Suomessa ollaan oppipoikia ja tyttöjä tällaisessa alueellisessa matkailumarkkinoinnissa. Otetaan oppia!

Lisää uusi kommentti

Luetuimmat

Tuoreimmat uutiset

Lue päivän lehti

Tee tilaus tästä

Missä ja mitä syödään tänään? Tarkista lounaspaikat ja päivän tarjonta kätevästi ja nopeasti lounaspaikka.ita-savo.fi